PowerVrouwen in Hilversum

Stevig en intensief trainen

Wél stevig en intensief trainen, maar níet zo’n Popey worden met van die brede schouders. Je bent niet bang voor spierpijn en zweet, maar het sporten moet ook leuk zijn. Dat is wat we doen in de Feel Good Studio doen bij de Powervrouwen lessen. Met elkaar tot mooie en optimale resultaten komen.
Het zijn trainingen in kleine groepen van maximaal zes vrouwen (18+) met intensieve coaching. Ons doel is om je fysiek en mentaal sterker te maken. Conditie verbeteren, fitter worden en meer kracht en energie krijgen. Dat je ook een strakker lijf krijgt en misschien zelfs wat afvalt is natuurlijk mooi meegenomen. Daar kunnen we je bij helpen maar het is niet de insteek van het Powervrouwenprogramma. Je leert je grenzen op zoeken zonder er overheen te gaan. Door de lessen verander je van buiten én binnen. Je verbetert de kwaliteit van je leven.

Kleine groepen

Omdat je in kleine groepen van maximaal zes vrouwen traint, doe je het echt samen. Dat is de kracht van Powervrouwen. Je hebt al snel je trainingsmaatjes en motiveert elkaar. De ene keer ben jíj een voorbeeld voor iemand en de andere keer trek jij je aan een buddy op. Het sociale en mentale aspect is minstens zo belangrijk als het sportieve. Je verlegt regelmatig je grenzen tijdens de trainingen en merkt dan dat je meer kunt dan je denkt. Dat geeft een goed gevoel! En daar word je zelfverzekerder van. Het lijkt misschien onmogelijk als je voor het eerst binnenkomt, maar wedden dat je na een paar maanden trainen al een behoorlijk gewicht kunt tillen! De trainers helpen je daarbij en dagen je steeds uit.

Benen, buik en billen

Powervrouwen heeft raakvlakken met de wedstrijdsport crossfit maar met minder nadruk op de complexe technieken. Je hoeft geen muscle ups in de ringen of handstand walks te kunnen. Als je het wil leren, mag het natuurlijk. Werken aan persoonlijke doelen stimuleren we. Bij Powervrouwen gaat het niet om winnen maar om fitter worden en een betere lichaamssamenstelling. En we leggen de nadruk natuurlijk op het vrouwelijk lichaam. Er is aandacht voor benen, buik en billen.
Functionele bewegingen, continue variatie en (relatief) hoge intensiteit zijn keywords
In de workouts van 50 minuten gebruik je – naast je eigen lichaamsgewicht -externe gewichten. Dat zijn bijvoorbeeld barbells, kettlebells, dumbells en wallballs. De cardio-oefeningen doen we met bijvoorbeeld houten boxen, roeiers en touwen. De workouts zijn altijd een combinatie van kracht, conditie, balans, coördinatie en snelheid.

Maximale uit jezelf halen

Er is een klok maar die is niet leidend. Het gaat er niet om dat je alleen maar zoveel mogelijk rondes op het bord kunt schrijven. We stimuleren je natuurlijk wel om het maximale uit jezelf te halen, maar dat mag nooit ten koste gaan van de techniek. Als je gaat racen en de oefeningen slordig doet vergroot je de kans op blessures. Na de workout is er tijd om na te praten met de trainer of met elkaar en eventueel nog een paar extra oefeningen te doen.
De workout is elke dag anders. Zo prikkelen we het hele lichaam waardoor je sneller resultaat merkt en ziet. Je wordt overal strakker en sterker. De oefeningen zijn gericht op functionele bewegingen. Daar heb je ook in het dagelijks leven profijt van. Die loodzware boodschappentassen til je na een paar maanden een stuk makkelijker op!

Fun-elementen

Iedereen doet dezelfde workout maar toch is PowerVrouwen een challenge met jezelf. Je kiest namelijk de gewichten die bij jouw kracht en conditie passen. Daarom maakt het niet uit of je beginner bent of al vier jaar meedoet. Je hebt het even zwaar. Na de workout geef je elkaar een high-five. Je hebt allemaal hetzelfde tevreden gevoel, en dat schept een band. Als je een blessure of beperking hebt houden we daar rekening mee en passen we de workout aan.
Er zit altijd een fun-element in de lessen. We werken op lekkere muziek, soms verwerken we een klein competitie-element in de workout; met jezelf of met anderen. Soms is het een buddy workout.

Voor een goed resultaat raden we aan om minimaal twee keer per week te trainen. Je kan de PowerVrouwenlessen combineren met onze andere diensten. Wissel de workouts af met bijvoorbeeld een yogales, pilates, boksen of dansen. Alle combinaties zijn mogelijk. We geloven in variatie en fun. Sporten moet vooral ook leuk blijven. We beloven dat je na elke les met een goed gevoel naar huis gaat. Zo houd je het vol.