Feel Vital

Een hele tijd niet, of misschien wel nooit, gesport? Of ben je 65+, heb je een ziekte of heb je gewoon net even wat meer aandacht nodig bij het bewegen? Dan zijn onze Feel Vital lessen echt wat voor jou! Feel Vital is een fitnesstraining, waar soms ook elementen uit yoga en pilates inzitten. Daarom is het uitermate geschikt voor mensen die meer begeleiding nodig hebben.

Sporten moet iets zijn waar je zin in hebt en naar uitkijkt. Als je een tijd niet hebt gesport of minder mobiel bent, is dat vaak het tegenovergestelde. Dat begrijpen de coaches van de Feel Good Studio als geen ander. De Feel Vital lessen kunnen dan ook op elk niveau worden uitgevoerd. Loop je bij een arts of fysiotherapeut? Dan wordt er uiteraard rekening gehouden met advies van deze specialisten. De focus ligt in heel erg op wat je wél kunt, in plaats van wat je niet kunt. Zoals in alle lessen houden we rekening met blessures en beperkingen. Juist voor deze groep is dat extra belangrijk.

Kopje thee

Naast dat sporten goed is voor het lichaam, is het mentale aspect ook iets wat we niet mogen vergeten. Niet alleen krijg je dankzij het sporten een gezonde dosis gelukshormoon binnen, je leert ook nieuwe mensen kennen. Het fijne bij de Feel Good Studio is dat er zowel voor als na het sporten altijd ruimte is voor een kopje thee of koffie. Even lekker kletsen over je week, de workout die je erop hebt zitten en hoe je je voelt. Dat maakt het minder gehaast, gezellig en sociaal.

Speciaal

De lessen zijn dus gericht op  mensen die nog nooit gesport hebben, 65+ers,en op mensen die na een zware operatie of revalidatie het sporten weer rustig willen oppakken. Tijdens de lessen werken we aan:
– Pijnvrij bewegen
– Soepele spieren
– Kracht en conditie
– Mobiliteit en flexibiliteit
– Spierbehoud
– Leren op een goede manier te bewegen

Naast de Feel Vital lessen kan je met het Feel Vital abonnement ook Yoga en Pilates lessen volgen.

Wist je dat?

  • Krachttraining juist voor ouderen heel belangrijk is om het risico op osteoporose (botontkalking) te verminderen?
  • Sporten na een revalidatie of operatie – mits het op een goede manier gebeurt – ervoor kan zorgen dat je sneller pijnvrij en up & running (letterlijk) bent?
  • Er tijdens het sporten een gelukshormoon vrijkomt, waardoor je niet alleen fysiek maar ook mentaal beter in je vel komt?
  • Coach Frederiek zelf ook een hele tijd niet gesport heeft? Artsen zeiden dat ze het nooit meer zou kunnen, nu traint ze 5x en is ze supersterk.