Pilates in Hilversum bij de Feel Good Studio

Pilates bestaat uit vloeiende bewegingen die je op de grond en staand kunt uitvoeren. Je hoeft in de les niet alle kanten op te rennen. Met Pilates kun je ieder lichaamsdeel trainen maar het draait uiteindelijk allemaal om je core. Dat zijn de spieren die je wervelkolom ondersteunen en ervoor zorgen dat je lichaam goed in balans is. Misschien wel de belangrijkste spieren in je hele lijf.

Kracht en flexibiliteit

Naast balans verbeter je met Pilates ook je kracht en flexibiliteit. Je ontwikkelt lange en sterke spieren. Spieren met elegante vormen, die goed passen bij een vrouwenlichaam. Bij veel vrouwen is de rug een zwak punt. Door de Pilates lessen word je je bewust van je lichaam en neem je vanzelf een beter houding aan. En dat levert weer een soepelere en sterkere rug op. Fysiotherapeuten adviseren patiënten met nek- en rugklachten steeds vaker om Pilates te doen. Juist omdat het werkt aan de dieper gelegen spieren. De klachten verminderen daardoor.

Langere houding

Omdat Pilates blessures helpt voorkomen is het een perfecte aanvulling als je een andere sport beoefent. Als je zo’n twee of drie keer per week een uur de oefeningen doet merk en zie je na twee tot vier weken al een verschil. Het eerste wat je opvalt, is je langere houding. En na een tijdje is je buik platter. Hoe fijn is dat.

Iedereen kan meedoen aan Pilates lessen. Jong en oud. Dik en dun. Ook als je zwanger bent. Je traint allemaal op je eigen niveau.In de Feel Good Studio kun je Pilates ook combineren met bijvoorbeeld fitness, yoga, boksen of dans. Je bepaalt zelf wanneer je komt. Inschrijven voor de Pilates lessen, die zes dagen per week worden gegeven, doe je via een rooster in de app van de sportschool.

Wij raden je aan een handdoek en een flesje water mee te nemen